Centrina
Pagi...
Seperti biasa, rutin tiap-tiap pagi....mai keje, jenguk bilik 'mayat' untuk memastikan pelayan-pelayanku, tetap hidup. Kebelakangan ini, bilik mayat tu, kerap je tendang . Apa lagi. Letrik tak da. Aircond mati, pelayan-pelayan juga mati lah. Dan pastinya, Cik Kak Cik kak kat pejabat akan bising. Kenapa tak boleh print.? kenapa tak ada internet.? Itu soalan biasa pagi-pagi aku terima......terkadang, perkara ini terjadi bila aku ada kelas awal-awal pagi. Tak dan nak hidupkan semua pelayan-pelayanku. Kena tunggu lepas habis kelas la ya cik kak.....jangan mare...apapun... selain aku, jtk ada la membantu.....biar dia yang up kan server. biar dia hidupkan internet.....

Lepas nampak internet dah ok.... pinter dah jalan... aku, apa lagi. Hari ni, aku plan nak bertapa di bilik ITC ku di bilik Mimos. Nak sedut gambar dari Ustaz Syam untuk kemaskini slaid pembentangan pengetua. Dah 5 hari aku mengadap Notebook buat persembahan slaid tu...harapanku...jangan lah ada masalah teknikal lagi merosakkan penat lelahku.

Huh...penat. Sedikit penat selepas saja mengajar kelas 1 Abu Bakar. Budak-budak ni, lagi di beri muka, lagi letih kita dibuatnya. Celoteh-celoteh depa, terutamanya pelajar lelaki, memang terkadang tu buat sakit je kepala ni. Tapi, aku lebih suka pelajar punya komunikasi dua hala dalam kelasku dari terus pasif sekadar mendengar celoteh ku.

2 Responses
  1. Asan Taring Says:

    hua hua hua
    tak tahu lak bilik server di panggil bilik mayat.

    all de best:D


  2. neldras Says:

    semua dlm tu mayat2 je... zombie besi..